fredag 9 mars 2012

Veckans läxor v. 11

Veckans ord:
att ställa -  Jag ställer boken i bokhyllan
att lägga - Jag lägger boken på bänken.
att sätta - Jag sätter mig på stolen.
att placera - Jag placerar blomman i fönstret.
många - Peter har många fotbollskort.
fler - Karin har fler hårspännen än Amanda.
aldrig - Jag går aldrig ut mitt i natten.
alltid - Jag är alltid ute och leker på rasten.
gick - Jag gick till skolan igår.
åkte - Jag åkte till Heron City i lördags.
-----------------------------------------------------
Läsläxa i Sandvargen: s. 112-119.

Frågor:
Vilka fåglar såg Zackarina och Sandvargen?
Vilka fåglar känner du till?
Varför tyckte Kometen att Zackarina var dum?
Åt vilket väderstreck riktade kometen sin nos?

Utmaningen:
Vad menar Sandvargen med att jorden är en raketplanet?
Zackarina och Kometen blev osams.
Hur blir du sams med en kompis efter ett bråk?
-----------------------------------------------------------------------------------