söndag 4 mars 2012

Engelska glosor, läxa vecka 10


Läxa v. 10
town                             stad, staden
country                         landsbygd, landsort (även land)
flat                               lägenhet
house                           hus, villa
living room                    vardagsrum
kitchen                         kök
bathroom                      badrum
bedroom                       sovrum

Ord som förekommer i Kids, English Zone-avsnittet vi ska se.
Ni som vill kan läsa på de här orden med men det är valfritt så det väljer ni själva.
lamp                                 lampa
cupboard                           skåp
sofa                                  soffa
television; TV                     television, TV
table chair                         köksstol
I am eating                        Jag (håller på och) äter.
I am reading                      Jag (håller på och) läser.
I am watching TV               Jag (håller på och) tittar på TV.
I am swimming                  Jag (håller på och) simmer.
I am cooking                     Jag (håller på och) och lagar mat.