söndag 22 april 2012

Veckobrev v 17

Tiden går fort och nu är vi inne i sista veckan i april. Den här veckan ska vi göra de nationella proven i svenska. 
Måndag 23/4 går turkos grupp till brandstationen.
Fredag den 27/4 går lila grupp till brandstationen.




Nästa vecka – vecka 18 är det lov på måndag och tisdag. Onsdag den 2 maj har vi idrottsdag på Södertälje IP. Vi börjar som vanligt och slutar ca 13 som vanligt. Klädsel: Mjuka kläder och bra skor att springa i.

Obs! De elever som har simskola ska ta med sig badkläder också för vi går dit direkt från IP!

Idrott tisdag.
Idrott respektive simskola på onsdag!


Vi vill påminna om att göra läxorna ordentligt - många slarvar med att lämna in dem i tid och att öva på diktamen.


Läxor (som förhörs skriftligt på torsdag):
Diktamen:
Vill du vara vänlig att ge mig pennan?
Skulle jag kunna få låna toaletten?
Kan jag be att få låna ditt suddgummi?
Kan du vara snäll att hjälpa mig?
Har du möjligen sett  min boll?
Nej tyvärr, det har jag inte!
Ja tack.
Nej tack.


Sandvargen:

En bok med vita sidor s. 142-159
1.Var förvarade Zackarina sina bokmärken först?
2.Varför ville Sandvargen rädda bildminnet med båten i stormen?
3. Vilka bokmärken tycker Zackarina bäst om att titta på?
Utmaning: Varför tror du att Zackarina klistrade in även de fula bokmärkena i sitt album?