fredag 20 april 2012

Det kom ett mejl....

... från Anders Edgren, UR. Så här skrev han:


Hej alla författare.
Först vill jag passa på att tacka för er medverkan i Radioskrivarklubben. De fem programmen är nu mixade och klara för sändning.
De kommer att sändas i Sveriges Radio P4 kl 19.30 enligt följande:
1.       6 maj Elvis och soptippen – Nyckelskolan
2.       13 maj Ergon och Gurkan med vårtor – Ronnaskolan
3.       27 maj Konstapel Apansson är fast mellan bergen – Tavestaskolan
4.       3 juni Den talande kringlan – Hovsjöskolan
5.       10 juni Lars och redaktören – Hölöskolan
En liten reservation – vi ligger efter Radiosporten i P4 och det händer ibland att dom tycker nån final är så himla viktig att vi blir framflyttade till 19.45. Kolla radiotablån i tidningen samma vecka.
Skulle ni missa själva sändningen ligger programmen ute på webben i minst sex månader på URplay på www.ur.se
Jag vill också påminna om en sak jag sagt till några av klasserna – det svåraste i mitt jobb är att klippa bort. Radioskrivarklubben har ett ganska stramt format och får bara vara 14 min och 30 sek långt.
Allt jag spelat in med er får tyvärr inte plats. Kanske någon elev har sett fram mot att höra sig själv och blir besviken när det inte kommer med.

Men ur mitt perspektiv tycker jag det är bra och roliga program och jag har gjort mitt bästa för att göra era fina berättelser rättvisa.
Hoppas ni gillar dem. Och hoppas vi ses och hörs igen.
Vänliga hälsningar
Anders
PS. Jag skickar en CD med alla fem programmen till varje medverkande klass inom kort. DS



ANDERS EDGREN  PRODUCENT
Barn- och ungdomsavdelningen
Sveriges Utbildningsradio AB, 105 10 Stockholm