söndag 6 maj 2012

Veckobrev v. 19

Den här veckan blir en vanlig vecka med läxor som vanligt! Vi har lagt till en ny läxa, en ramsa, som alla ska kunna utantill!

Catharina och Susann skickar hem tider för utvecklingssamtal med eleverna idag!

Vi avslutar de nationella proven och har uppsamling för de elever som har prov kvar att göra.

Tisdag: Idrott
Onsdag: Idrott / simskola
Fredag: Pernilla studier, lime har då Mirel som vikarie. Elevens val: de som vill och har eget lånekort får åka till biblioteket.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Läxor:
Läs Sandvargen s. 168-174 samt svara på frågor till texten.

Veckans ord:
strax - Jag ska bara läsa klart sidan så kommer jag strax.
häxa - I sagan om Hans och Greta finns det en otäck häxa.
läxa - Jag gör alltid min läxa och lämnar in den i tid.
gick - De andra sprang före och jag gick sist.
de - De som vill får ta glass.
dem - Kaninungarna var så söta så jag ville ta med dem hem.
skön - Min säng är så mjuk och skön.
sjuk - Jag vill verkligen inte bli sjuk nu när det är så mycket roligt i skolan.
sju - När jag har fått sju tjugolappar så har jag 140 kronor.
skepp - Tre vackra skepp kom seglande över sjön.

Diktamen på onsdag på alla ord och 3 meningar - det kan bli vilka som helst, du ska kunna alla.

Veckans ramsa (denna ska du kunna utantill):

Sju sjösjuka sjömän sköttes av sju sköna sjuksköterskor  på det sjunkande skeppet Shanghai.